lördag 17 augusti 2013

"Först ger vi packisarna mat, sedan hönsen" - bestämmer Max


Idag fick gammelmoster ett efterlängtat besök av Max och Charlie:) Max är en bestämd liten man som vet vad han vill. Packisarna ska ha mat först - så är det bara.



" Man får inte springa bland  packisarna" förmanar jag Max innan vi går in. "Nä, de ska jag inte göra" säger Max lydigt. Gammelmoster är mkt nöjd över detta svar. Efter matningen går jag in i ladan med matskålen och vem kommer springande om inte Max! "Vad var det jag sa om att inte springa bland packisarna" frågar jag med ett tålamod bara en gammelmoster kan ha. "Men Jönny" svarar Max, "jag sprang inte bland packisarna, jag sprang ju efter dig!". Ja ja, jag antar att man får vara glad att någon springer efter en över huvudtaget:)


Lille Charlie är försiktigt nyfiken och springer definitivt varken efter packisar eller gammelmoster. Han är bara väldigt söt!


-

Max är mycket solidarisk när han delar ut majsen till kackelmaffian. Än kastar han dit och än kastar han hit. Lite vardagsmotion för hönsen är aldig fel:)



Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Vi blir jätteglada om du har tid att lämna en liten kommentar:) Har du ingen egen blogg så välj anonymt i listan. Tack!